פתרון מדהים ללימוד עקרונות ה-STEAM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה, אמנות ומתמטיקה) לתלמידי ביה”ס היסודי באמצעות פתרון בעיות מחיי היום-יום ו”סטוריטלינג” (לספר את הסיפור), ההופך את התלמידים לילדים חושבים ועצמאים.
למי זה מתאים?
תלמידים בגיל בית הספר היסודי
נושאי הלימוד
תכנות וחשיבה חישובית: יצירה ושינוי של רצפים, בדיקה, איתור באגים ושימוש בלולאות
תהליך התכנון ההנדסי: הגדרת בעיה, סיעור מוחות לגבי פתרונות אפשריים ובדיקה ושיפור אבי טיפוס
מתמטיקה
אנרגיה, העברת אנרגיה, התנגשויות
מיומנויות
השימוש בערכה מפתח אצל ילדים את המיומנויות הבאות:
פתרון בעיות
“סטוריטלינג” (איך לספר סיפור)
כישורים חברתיים-רגשיים
תקשורת מילולית
אוריינות
עבודת צוות
מה כוללת הערכה?
הערכה הבסיסית מיועדת לעבודה של 2 תלמידים וכוללת את החלקים הבאים:
449 לבני לגו
4 דמויות, כל אחת עם האישיות המיוחדת שלה
מגשי אכסון מקודדים בצבעים
הערכה מלווה באפליקציה ייעודית ואינטואיטיבית
ערכת SPIKE™ Essential בפעולה
https://youtu.be/i85vvg2T2IA
תמיכה במורים
הערכה מגיעה עם חומרי עזר ומערכי שיעור על מנת לסייע למורים בהפעלתה:
מערכי שיעור מקיפים ל- 50 שעות של לימוד
חומרי היכרות
תמיכה ביישום כיתה
כלי הערכה
משאבי למידה היברידיים
כלים להתפתחות מקצועית עצמאית
יחידות הלימוד
כל יחידה כוללת 8-7 שיעורים באורך של 45 דקות
היחידות
הרפתקאות גדולות
יוצרים סיפורים אינטראקטיביים.
היכרות עם חשיבה חישובית: התלמידים חוקרים רצפים ולולאות, מבינים סיבה ותוצאה, בודקים ופותרים באגים – כל זאת תוך כדי עבודה על כישורי השיחה השיתופיים שלהם.
פארק שעשועים מדהים
מהנדסים יום כיף בפארק שעשועים.
היכרות עם מיומנויות תכנון הנדסיות: התלמידים מגדירים בעיות, עורכים סיעור מוחות לגבי פתרונות אפשריים ובוחנים אבי טיפוס – כל זאת תוך עבודה על כישורי ההתבוננות, הסיפור והשיחה שלהם.
המטייל העליז
מתכנתים סיור בעיר.
יחידה זו מפתחת את ההבנה של התלמידים במדעי המחשב כשהם יוצרים רצפים ולולאות, לומדים לפרק בעיות לחלקים קטנים, משפרים ומדבגים קוד, תוך עבודה על כישורי התקשורת שלהם.
משחקי קרנבל משוגעים
משחקים בהעברת אנרגיה והתנגשויות.
יחידה זו מפתחת את כישורי התכנון ההנדסי של התלמידים כשהם מגדירים בעיות, עורכים סיעור מוחות לגבי פתרונות אפשריים ובוחנים ומשכללים אבי טיפוס, כל זאת תוך חידוד כישורי פתרון הבעיות ושיתוף הפעולה שלהם.
יצירות מוזרות
יצירתיים ולומדים.
יחידה זו מפתחת את כישורי התכנון ההנדסי של התלמידים כשהם מגדירים בעיות, עורכים סיעור מוחות לגבי פתרונות אפשריים ובוחנים ומשכללים אבי טיפוס, כל זאת תוך חידוד כישורי פתרון הבעיות ושיתוף הפעולה שלהם.