طريقنا الأكاديمي

בקצרה על החיבור שלנו עם האקדמיה:

קו לאורך השנים זכינו לשתף פעולה עם האקדמיה, וללמוד ולהעשיר את הקורסים שלנו בהשראה של קורסים אקדמיים.

אנו מזמינים אתכם להיכנס איתנו למסע מעניין. 


לכניסה לאתר הקורס לחצו כאן והקישו את הסיסמא שקיבלתם

  • מאמרים מומלצים לקריאה:
    אניס, רוברט (1996), "טקסונומיה של נטיות ויכולות של חשיבה ביקורתית", י' הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס, עמ' .76-54 
  • ברג, יונתן (1998), לוגיקה יישומית, ירושלים: מכון ברנקו וייס.
  • דה-בונו, אדוארד (1992), למד את ילדך לחשוב, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • הרפז, יורם (2005), חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה, ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס. 
  • הרפז, יורם (2006), "חינוך החשיבה: מיומנויות, נטיות, הבנה", דוד גורדון (עורך), מקצועות לימוד במבחן: חלופות להוראה הקונוונציונלית בבית הספר, ירושלים ותל אביב: הקיבוץ המאוחד ומכון ון ליר, עמ' .187-150 
  • הרפז, יורם (2007), "להציל את חינוך החשיבה", דפים, ,44 מכון מופ"ת, עמ' .34-11 
  • הרפז, יורם (2008), המודל השלישי: הוראה ולמידה בקהילת חשיבה, תל אביב: ספרית פועלים. 
  • הרפז, יורם (2009), "תנו לילד דגים!", הד החינוך, אפריל ,2009 .45-38 
  • הרפז, יורם (אפריל, 2009א), "לקראת בית ספר מטפח חשיבה" (2009), אאוריקה: כתב עת להוראת המדעים וטכנולוגיה. 
  • ווימבי, ארתור ולוקהד, ג'ק (2001), פתרון בעיות והבנה, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • טישמן, שרי, דיוויד פרקינס,איילין ג'יי (1998), הכיתה החושבת, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • טרפינגר, ד"ג, איזאקסן, ס"ג ודורבל וק"ב (2000), פתרון בעיות יצירתי, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • לם, צבי (1973), ההגיונות הסותרים בהוראה, תל אביב: ספרית פועלים. 
  • מקפק, ג'ון (1996), "המשמעות של חשיבה ביקורתית", י' הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, 
  • ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס, עמ' .95-77 
  • מרזנו, רוברט (1998), ממדי הלמידה: לקראת הוראה מושכלת, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • מרזנו, רוברט, ר' ברנדט, ר' יוס, ב' ג'ונס, ב' פרסייזן, ס' רנקין וצ' סוהור (2002), ממדי החשיבה: 
  • מסגרת להוראה וללמידה, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • פוירשטיין, ראובן (1998), האדם כישות משתנה: על תורת הלמידה המתווכת, תל אביב: האוניברסיטה המשודרת. 
  • פול, ריצ'רד (1996), "ללמד חשיבה ביקורתית במובן החזק: ללכת מעבר לתמונות עולם", בתוך י' 
  • הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, ירושלים: מאגנס ומכון ברנקו וייס, עמ' .149-132 
  • פסמור, ג'ון (1996), "חינוך לביקורתיות", י' הרפז (עורך), חינוך לחשיבה ביקורתית, מאגנס וברנקו וייס, ירושלים, עמ' .53-37 
  • פרקינס, דיוויד (1998), לקראת בית ספר חכם: מאימון הזיכרון לחינוך החשיבה, ירושלים: מכון ברנקו וייס. 
  • פרקינס, דיוויד (2000), "מסגרות חשיבה", בתוך י' הרפז (עורך), דיוויד פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים, מכון ברנקו וייס, עמ' .165-143 פרקינס, דיוויד, ג'יי א' וטישמן ש' (2000א), "מעבר ליכולות: תיאוריית נטיות של חשיבה", י' הרפז (עורך), 
  • פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, עמ' .101-69 פרקינס, דיוויד ורוברט סווארץ (2000ב), "תשעת היסודות של החינוך לחשיבה" י' הרפז (עורך), 
  • פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, .141-105 פרקינס, דיוויד, (2000ג), "מהי הבנה?", י' הרפז (עורך), פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, עמ' .338-315 פרקינס, דיוויד, וגבריאל סלומון (2000ד), "האם מיומנויות קוגניטיביות הן תלויות הקשר?", י' הרפז (עורך), פרקינס ועמיתים, נופי החשיבה: מאמרים על חינוך לחשיבה טובה, ירושלים: מכון ברנקו וייס, עמ' .422-385 
Barber, Michael (1997), The Learning Game: Argument for an Education Revolution, Great Britain: Indigo. 
Baron, Jonathan (1985), Rationality and Intelligence, Cambridge, Massachusetts: Cambridge University Press. Baron, Joan B. & Robert J. Sternberg (1987), (eds.), Teaching Thinking Skills: Theory and Practice, New York:
 W. H. Freeman and Company. 
Bereiter, Carl & Marlene Scardamalia (1993), Surpassing Ourselves: An Inquiry into the Nature and Implication of Expertise, Chicago: Open Court. 
Bereiter, Carl (2002), Education and Mind in the Knowledge Age, London: Lawrence Erlbaum. 
Beyer, Barry (1987), Practical Strategies for the Teaching of Thinking, Boston: Allyn And Bacon, Inc. 
Beyer, Barry (1988), Developing a Thinking Skills Program, Boston: Allyn And Bacon, Inc. 
Blythe, Tina and Associates (1998), The Teaching for Understanding Guide, San Francisco: Jossey-Bass Publishers. 
Boix Mansilla, Veronica. & Howard Gardner, (1998), “What are the Qualities of Understanding?” Wiske, Martha Stone (ed.), Teaching for Understanding, San Francisco: Jossey-Bass Publishers, pp. 161-196. 
Chaffee, John (1996), Thinking Critically, Boston: Houghton Mifflin Company. Coles, M. J & W. D. Robinson (1991), Teaching Thinking: A Survey of Programmes in Education, Great Britain: Bristol Classical Press. Costa, Arthur (1991), (ed.), Developing Minds: A Resource Book for Teaching Thinking and Programs for Teaching Thinking, Alexandria, Virginia: ASCD. 
Costa, Arthur (1991a), The School as a Home for the Mind, Palatine, Illinois: IRI/Skylight Training and Publishing, Inc. Costa, Arthur, & Bena Kallick (eds.) (2000), Discovering and Exploring the Habits of Mind, Alexandria, Virginia: ASCD. Costa, Arthur (1991b), “Teaching For, Of, and About Thinking,” in, idem, Developing Minds: A Resource Book for Teaching Thinking, Alexandria, Virginia: ASCD, pp. 31-34. 
De-Bono Edward (1991), "The CoRT Thinking Program," in, Arthur L. Costa (ed.), Developing Minds: Programs for Teaching Thinking, Alexandria, Virginia: ASCD, pp. 27-32. Dewey, John (1933/1998), How We Think, New York: Houghton Mifflin Company.